Przed przystąpieniem do spawania głowicy należy głowicę umyć oraz wstępnie zweryfikować uszkodzenia mechaniczne (widoczne „gołym” okiem).
Następnie głowica trafia na specjalne stanowisko do badania szczelności korpusu na mikropęknięcia (fot 1)
W warunkach zbliżonych do pracy silnika (w wysokiej temperaturze i cisnieniu 5-6 bar) sprawdzana jest szczelność korpusu.
Po ustaleniu miejsc nieszczelności głowica jest dokładnie czyszczona oraz frezowane są wszystkie pęknięcia po czym poddawana jest spawaniu na gorąco i wygrzewaniu w piecu w celu usunięcia naprężeń.
W kolejnym etapie ponownie jest sprawdzana szczelność korpusu oraz głowica poddawana jest wstępnej obróbce skrawaniem(roztaczanie pod gniazda, prowadnice, wtryski itp.) (fot 2),
wstawiane są nowe gniazda (fot 3), prowadnice zaworów i po raz kolejny głowica jest sprawdzana na szczelność.
Po uzyskaniu szczelności głowica poddawana jest końcowej obróbce która obejmuje: sprawdzenie i ewentualną obróbkę (fot 4) łożyskowania wałka rozrządu,
szlifowanie płaszczyzny (fot 5),
frezowanie gniazd nożem profilowym (fot 6)
oraz szlifowanie zaworów (fot 7).
Po indywidualnym dopasowaniu każdego zaworu w głowicy, weryfikowana jest szczelność zaworów podciśnieniowym testerem(fot 8,9).
Ostatnim etapem jest dokładne mycie, montaż uszczelniaczy zaworowych i składanie sprężyn, po czym jeszcze raz sprawdzana jest szczelność zaworów.